Adwokaci z Kancelarii Adwokackiej Michał Ciupa i Partnerzy udzielają wsparcia prawnego zarówno klientom indywidualnym jak i przedsiębiorcom. Zakres pomocy obejmuje sprawy karne, cywilne, rodzinne, medyczne, gospodarcze oraz ochrony danych osobowych, a obsługa wyspecjalizowana skierowana jest w szczególności do medyków, osób przebywających za granicą, administratorów danych osobowych oraz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą.
Obszar działania
Głównym obszarem działania Kancelarii Adwokackiej MCP z siedzibą w Katowicach jest województwo śląskie, w tym obszar Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, podbeskidzia i Jury Krakowsko-Częstochowskiej, jednak adwokaci przyjmują sprawy z całej Polski. Możliwość przeprowadzania spotkań on-line oraz organizacji w sądach rozpraw zdalnych, umożliwia świadczenie obsługi prawnej dla klientów z całej Polski.
Forma, język i godziny udzielanych porad prawnych
Porady prawne udzielane są w języku polskim oraz angielskim, od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 17:00. Konstultacje prawne świadczone są zarówno w formie stacjonarnej w Katowicach przy ul. 1 Maja 38/3, jak również w formie telefonicznej, mailowej oraz on-line, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, m. in. Skype, WhatsApp itp., Na wyraźne życzenie klienta, możliwe jest przeprowadzenie konsultacji w innym miejscu zaproponowanym przez klienta, zgodnie z indywidualnymi ustaleniami z adwokatem.
Jak umówić się na wstępną konsultację prawną?
Wstepna konsultacja prawna to pierwsza rozmowa z Klientem mająca na celu ustalenie zakresu oczekiwanej przez niego pomocy prawnej, przekazania podstawowych informacji o trybie i formach współpracy oraz ogólnych regulacjach prawnych i aspektach praktycznych w zakresie przedstawionego przez Klienta zakresu oczekiwanej pomocy oraz ustalenie zakresu wiedzy, w tym dokumentacji, która będzie niezbędna do zajęcia się zleceniem Klienta. Aby zarezerwować termin wstępnej konsultacji prawnej z adwokatem, należy zadzwonić pod jeden z numerów telefonu opublikowanych na stronie internetowej, skorzystać z formularza kontaktowego znajdującego się w zakładce „Kontakt” bądź przesłać maila na adres biuro@mcp-kancelaria.pl, przedstawiając krótko charakter sprawy i w miarę potrzeby, przesyłając stosowne dokumenty.
Koszt usług prawnych oraz formy płatności
Adwokaci nie udzielają bezpłatnych porad prawnych, ani nie świadczą usług wyłącznie w oparciu o wynagrodzenie za sukces, tzw. success fee. Koszt jednorazowej konsultacji prawnej zaczyna się od 300 zł, jednak cena prowadzenia danej sprawy ustalana jest indywidualnie z klientem, a uzależniona jest od charakteru i stopnia skomplikowania sprawy, długości współpracy i intensywności oczekiwanej pomocy prawnej. Informację odnośnie wyceny danej sprawy adwokat prezentuje w trakcie pierwszego albo kolejnego spotkania.
Płatność za usługi adwokata może zostać zrealizowana gotówkowo bądź przelewem bankowym. Obecnie nie ma możliwości płatności kartą. Opłata za poradę stacjonarną następuje po jej udzieleniu, a w przypadku porad udzielanych w formie telefonicznej, mailowej bądź on-line, wymagana jest płatność z góry. Kancelaria wystawia paragon bądź fakturę VAT, zgodnie z oczekiwaniami klienta.
Jak należy przygotować się na spotkanie?
Na spotkanie z adwokatem należy zabrać ze sobą dokumenty związane ze sprawą lub ktore mogą zostać wykorzystane do jej prowadzenia. W razie konsultacji telefonicznej, mailowej lub on-line konieczne będzie przesłanie zdjęć lub czytelnych skanów dokumenów przed terminem porady. Do prowadzenia sprawy konieczne może być przedłożenie oryginałów dokumentów bądź ich odpisów, o czym poinformuje adwokat podczas pierwszej konsultacji.
Czy Kancelaria świadczy stałą obsługę prawną dla przedsiębiorców?
Tak. Kancelaria zajmuje się szeroko pojętą obsługą przedsiębiorców na wszelkich polach prawnych prowadzonej przez niego działalności, w oparciu o indywidualnie stworzoną umowę, w rozliczeniu godzinowym bądź ryczałtowym.
Czy adwokat zagwarantuje mi wygraną w danej sprawie?
Nie. Każdy adwokat przykłada dużą wagę do prowadzonej sprawy i stara się osiągnąć efekt w pełni realizujący interes klienta, a wszystkie działania realizuje z należytą starannością. Ostateczną decyzję podejmuje zazwyczaj jednak sąd bądź organ administracji, który działa w oparciu o przepisy, które nierzadko pozostawiają szerokie pole do interpretacji, a których ostateczna wykładnia leży poza gestią adwokata. Umowa zawierana z klientem nie jest umową rezultatu, a umową starannego działania, stąd zgodnie z aktualnym brzmieniem Kodeksu Etyki Adwokackiej, adwokat nie może zagwarantować uzyskania oczekiwanego przez klienta wyniku sprawy. Zapewniamy jednak, że adwokaci z Kancelarii MCP w trakcie konsultacji odpowiedzą na wszystkie Państwa pytania, przedstawią tak mocne jak i słabe strony danej sprawy, a także zaprezentują możliwe warianty działań i potencjalne kierunki rozstrzygnięcia.
Czy informacje i dokumenty, przekazywane adwokatowi są bezpieczne?
Tak. Adwokat związany jest tajemnicą zawodową, tzw. tajemnicą adwokacką, z której zwolnić może jedynie sąd. W przypadku reprezentacji w sprawach karnych, adwokata wiąże dodatkowo tajemnica obrończa, z której żaden organ wymiaru sprawiedliwości nie może zwolnić. Wszelkie informacje pozyskane od klienta w jakiejkolwiek formie, tak w ramach rozmowy bądź wynikające z przedłożonych dokumentów, są objętę poufnością i pozostają całkowicie bezpieczne, także po ustaniu współpracy.
Obowiązki klienta wobec adwokata
W razie zlecenia prowadzenia sprawy, Klient winien na bieżąco informować adwokata o wszystkim, co może mieć dla niej znaczenie, w szczególności o nowych faktach związanych ze sprawą. Zobowiązany jest również do współdziałania z adwokatem w prowadzeniu sprawy, przekazywania informacji i udzielania niezbędnych wyjaśnień, dostarczania wymaganych dokumentów, a także dokonywania niezbędnych opłat sądowych i administracyjnych, jak również terminowego uiszczenia honorarium dla adwokata.