Home / Sygnaliści

Sygnaliści

Porada telefoniczna

501 407 372

Umów się na pierwsze spotkanie i pomoc prawną.

Bezpieczne Procedury Zgłoszeń dla Placówek Medycznych

W dzisiejszych realiach placówki medyczne stawiają czoła nie tylko wyzwaniom związanym z jakością świadczonych usług, ale również rosnącym wymaganiom w zakresie transparentności i etyki działania. Dlatego też wdrażanie skutecznych mechanizmów zgłaszania nieprawidłowości oraz ochrona osób ujawniających naruszenia stają się kluczowymi elementami budowania zaufania wewnętrznego i zewnętrznego. Kancelaria MCP oferuje kompleksowe usługi prawne dedykowane podmiotom medycznym, umożliwiając stworzenie bezpiecznych, przejrzystych i zgodnych z aktualnymi przepisami procedur zgłoszeń wewnętrznych. Nasze rozwiązania obejmują analizę potrzeb, opracowanie dedykowanych procedur oraz bieżące wsparcie, co pozwala na minimalizację ryzyka naruszeń prawa przy jednoczesnej ochronie sygnalistów przed działaniami odwetowymi.

Zostaw numer telefonu - oddzwonimy

Zajmiemy się Twoją sprawą najszybciej jak to możliwe

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu kontaktowym jest Kancelaria Adwokacka Michał Ciupa i Partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych stosowanych przez administratora znajdują się w Polityce Prywatności.

    Oto zestaw usług, które umożliwią Państwu kompleksowe opracowanie, wdrożenie oraz stały nadzór nad procedurą zgłoszeń wewnętrznych:

    • analiza potrzeb podmiotu w zakresie wdrożenia procedury zgłoszeń wewnętrznych i identyfikacja najważniejszych ryzyk wystąpienia naruszenia prawa
    • sporządzenie skutecznej procedury zgłoszeń wewnętrznych i dokumentacji wdrożeniowej, odpowiadającej wymogom związanym z bezpieczeństwem i ochroną danych osobowych
    • przeprowadzenie wewnętrznego audytu dokumentacji wewnętrznej dotyczącej ochrony sygnalistów, celem weryfikacji jej zgodności z obowiązującą regulacją prawną
    • doradztwo w zakresie wyboru właściwych kanałów zgłoszeń wewnętrznych
    • przyjmowanie zgłoszeń wewnętrznych i pomoc w wypełnianiu obowiązków informacyjnych wobec sygnalistów
    • pomoc w weryfikacji otrzymanych zgłoszeń pod względem formalnym i merytorycznym
    • bieżące wsparcie w toku postępowania wyjaśniającego oraz na etapie podejmowania działań następczych
    • zastępstwo procesowe w postępowaniach przed sądami i innymi organami, stanowiących odpowiedź na zgłoszone naruszenie lub związanych z zarzutem podjęcia działań odwetowych wobec sygnalisty
    • prowadzenie szkoleń dla kadry zarządzającej oraz szkoleń dla osób zatrudnionych (potencjalnych sygnalistów), poświęconych m. in. praktycznemu omówieniu przebiegu procedury zgłoszeń wewnętrznych, praw i obowiązków każdej ze stron oraz kwestii ochrony sygnalistów przed działaniami odwetowymi
    • bieżąca weryfikacja procedury i dokumentacji dotyczącej ochrony sygnalistów pod kątem zmieniających się potrzeb i sytuacji faktycznej podmiotu oraz zmiany stanu prawnego